سفیر کشور کنیا در بازدید از شرکت تحقیق و تولید وسایل الکترونیک تکتا: «توانمندی شرکت تکتا با شرکت‌های مشابه اروپایی برابری می‌کند.»

در ابتدای این جلسه که در شرکت تحقیق و تولید وسایل الکترونیک تکتا برگزار شد، جناب آقای خورشیدی‌سوار مدیرعامل مجموعه تکتا فعالیت‌ها و خدمات شرکت تکتا را در دو بخش تجهیزات الکترونیک و ظرفیت‎های تکتا در تولید و در حوزه استریم و مدیا معرفی کرد و آقای محمد مدبر قائم‌مقام مدیرعامل قابلیت‌های شرکت تکتا و جزئیات فنی تولیدی وسایل الکترونیکی را شرح داد.

آقای جاشوا ایگوتا گاتیمو؛ سفیر محترم کشور کنیا که حدود 2 سال است تجربه حضور در تهران را دارد، توانمندی‌های شرکت تکتا در حوزه تولید وسایل الکترونیکی را تحسین کرد. با توجه به تجربه‌‎ و فعالیت‌های آقای گاتیمو در حوزه رسانه کشور کنیا و بازدید بسیاری از شرکت‌های مشابه در داخل و خارج از ایران؛ خواستار همکاری در این حوزه و انتقال تکنولوژی به این کشور شد.

تشابه فرهنگی دو کشور اسلامی فرصت مناسبی برای همکاری محتوای رسانه‌ای فرهنگی ایجاد می‌کند؛ سفیر کشور کنیا با تاکید بر این نکته به همکاری در حوزه تولید محتوای فرهنگی و ورزشی به واسطه خدمات اینترنتی شرکت تکتا تمایل نشان داد.

 

آقای گاتیمو با اشاره به اینکه استفاده از نرم‌‌افزارها و ابزارهای نوین رسانه‌ای به یکی از گزینه‌های سرگرمی، استفاده از محتوای برجسته فرهنگی و پر کردن اوقات فراغت جوانان کنیایی تبدیل شده است، به توانمندی تکتا در این حوزه اشاره کرد و به استفاده از خدمات و تجربیات شرکت تکتا در این حوزه نیز تمایل نشان داد.

آقای خورشیدی‌سوار با اشاره به سرعت اینترنت در کنیا و جمعیت مسلمان این کشور، و همچنین گرایش جوانان به استفاده از اینترنت برای دریافت محتوای صوتی و تصویری به خوراک رسانه‌ای مطابق با ذائقه مخاطبان در حوزه محتوای فرهنگی در کنیا اشاره و آمادگی خود را برای همکاری اعلام کرد.

مدیرعامل محترم شرکت تکتا به تجهیزات مدرن و تکنولوژی به‌روز این شرکت در حوزه استریمینگ و پخش زنده اشاره و برای همکاری‌های مشترک با کشور کنیا در این حوزه نیز اعلام آمادگی کرد.

در این جلسه پلتفرم اینترنتی تلوبیون به عنوان یکی از خدمات رسانه‌ای شرکت تکتا معرفی شد و با توجه به رواج استفاده از گوشی‌های هوشمند در تمام کشورها مانند کنیا، آقای مهندس خورشیدی‌سوار پیشنهاد انتقال محتوا به زبان‌های قابل دسترس مردم را داد. او با اشاره به گرایش مردم کنیا به ورزش و به خصوص دومیدانی و ورزش‌های گروهی، محتوای ورزشی پلتفرم تلوبیون و پخش زنده رویدادهای ورزشی در این پلتفرم را معرفی کرد. آقای خورشیدی‌سوار پیشنهاد تولید محتوای مشترک در حوزه‌های مشترک فرهنگی را داد.

سفیر محترم کشور کنیا تکنولوژی و کیفیت وسایل الکترونیکی تکتا را با مشابه ایتالیایی آن مشابه دانست و قابلیت این شرکت و خدمات آن‌را در سطح بازار کشورهای اروپایی و کشورهای شرق قاره آفریقا دید.

آقای خورشیدی‌سوار از آشنایی با سفیر ابراز خرسندی کرد و آرزوی همکاری‌های مشترک بیشتر در حوزه رسانه و تجهیزات الکترونیکی را داشت تا به نزدیکی روابط فرهنگی این دو کشور منتج شود. برای آغاز این همکاری و شروع فعالیت‌های مشترک کشور کنیا با شرکت تحقیق و تولید وسایل الکترونیک تکتا، برنامه‌های متعددی طراحی و اجرا می‌شود. در قدم اول دستگاه‌های مخابراتی و فرستنده‌های رادیویی از شرکت تکتا خریداری می‌شود و قابلیت‌های شرکت تکتا به دیگر شرکت‌ها و کشورهای منطقه معرفی خواهد شد؛ علاوه‌براین از شرکت تکتا برای ایجاد شعبه در کشور کنیا دعوت شد تا به اتحادیه اقتصادی این کشور بپیوندد و به بازار کشورهای عضو این اتحادیه در قاره آفریقا و حتی قاره اروپا دست پیدا کند.

آقای خورشیدی‌سوار برای شروع همکاری و ارائه تجهیزات لازم رادیویی به کشور کنیا اعلام آمادگی کرد. بعد از این جلسه سفیر کشور کنیا به اتفاق همراهانشان از خط تولید این شرکت بازدید کردند و توانمندی بخش مهندسی و تولیدی این شرکت مورد تحسین قرار گرفت.

74 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *